Projects per year
Fingerprint
Dive into the research topics where Jürgen Richter-Gebert is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or
Projects
- 2 Finished
-
Toolbox Lehrerbildung - Lehren und Lernen im digitalen Zeitalter - Teil 2
Lewalter-Manhart, D. (PI), Bannert, M. (CoI) & Richter-Gebert, J. (CoI)
1/01/19 → 31/12/23
Project: Research
-
Toolbox Lehrerbildung - Lehren und Lernen im digitalen Zeitalter – Teil 1
Lewalter-Manhart, D. (PI), Bannert, M. (CoI) & Richter-Gebert, J. (CoI)
1/07/15 → 31/12/18
Project: Research
-
Praxisorientierte und disziplinverbindende Lehrerbildung mit gescripteten Unterrichtsvideos: Die Lernplattform „Toolbox Lehrerbildung“
Zerouali, A., Lewalter, D., von Wachter, J.-K., Schneeweiss, A., Werner, B., Richter-Gebert, J., Bannert, M. & Koenen, J., 2023, Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Aachen 2022. van Vorst, H. (ed.). Universität Duisburg-Essen, p. 56-60 5 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Mit Unterrichtsvideos praxisnah und disziplinverbindend lehren und lernen. Die Lernplattform Toolbox Lehrerbildung
Lewalter-Manhart, D., Schneeweiss, A., Richter-Gebert, J., Huber, K. & Bannert, M., 2022, Lehren und Forschen mit Videos in der Lehrkräftebildung. Junker, R., Zucker, V., Oellers, M., Rauterberg, T., Konjer, S., Meschede, N. & Holodynski, M. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, p. 130-148Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter
-
Mit Unterrichtsvideos praxisnah und disziplinverbindend lehren und lernen. Die Lernplattform Toolbox Lehrerbildung
Lewalter, D., Schneeweiss, A., Richter-Gebert, J., Huber, K. & Bannert, M., 2022, Lehren und Forschen mit Videos in der Lehrkräftebildung. Junker, R., Zucker, V., Oellers, M., Rauterberg, T., Konjer, S., Meschede, N. & Holodynski, M. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, p. S. 125-143Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
Einfluss motivational-emotionaler Orientierungen auf die Bewältigung selbstregulatorischer Anforderungen beim Lernen tertiärer Mathematik in Zeiten der COVID-19-Pandemie: digiGEBF21-Thementagung "Corona und Bildung - Herausforderungen und Chancen aus Sicht der Bildungsforschung"
Reinhold, F., Schons, C., Scheuerer, S., Gritzmann, P., Richter-Gebert, J. & Reiss, K. M., 2021.Research output: Contribution to conference › Paper › peer-review
-
Students’ coping with the self-regulatory demand of crisis-driven digitalization in university mathematics instruction: do motivational and emotional orientations make a difference?
Reinhold, F., Schons, C., Scheuerer, S., Gritzmann, P., Richter-Gebert, J. & Reiss, K., Jul 2021, In: Computers in Human Behavior. 120, 106732.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
22 Scopus citations