Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
Dive into the research topics where Anton Frank is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
- 1 Similar Profiles
Projects
- 1 Finished
-
CoCoReCS: SeisSol as a Community Code for Reproducible Computational Seismology
Gabriel, A. A. (CoPI), Frank, A. (CoPI) & Bader, M. G. (PI)
1/06/18 → 28/02/22
Project: Research
-
Application of modern web technologies to the citizen science project BAYSICS on climate research and science communication
Batsaikhan, A., Hachinger, S., Kurtz, W., Heller, H. & Frank, A., Sep 2020, In: Sustainability (Switzerland). 12, 18, 7748.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access13 Scopus citations -
Diagnosekompetenz-Die Relevanz eines strategischen Vorgehens bei der Diagnose: Beiträge zum Mathematikunterricht
Wildgans, A., Obersteiner, A., Fischer, F., Reiss, K., Frank, A. (Editor), Krauss, S. (Editor) & Binder, K. (Editor), 2019.Research output: Contribution to conference › Paper › peer-review
-
Einstellungen zum Einsatz digitaler Medien im Mathematikunterricht: Erste Ergebnisse einer Studie mit kolumbianischen Lehrkräften: Beiträge zum Mathematikunterricht 2019
Reinhold, F., Strohmaier, A., Finger-Collazos, Z., Reiss, K., Rios Rivera, J. I., Frank, A. (Editor), Krauss, S. (Editor) & Binder, K. (Editor), 2019.Research output: Contribution to conference › Paper › peer-review
-
Eyetracking in der Mathematikdidaktik: Ein Überblick über die internationale Forschung: Beiträge zum Mathematikunterricht
Strohmaier, A., Mackay, K. J., Obersteiner, A., Reiss, K., Frank, A. (Editor), Krauss, S. (Editor) & Binder, K. (Editor), 2019.Research output: Contribution to conference › Paper › peer-review
-
Repräsentation, Anwendungsbezug, Anforderung-Worauf achten Schülerinnen und Schüler beim Einschätzen ihrer Fähigkeiten zu linearen Funktionen? Beiträge zum Mathematikunterricht
Siefer, K., Leuders, T., Obersteiner, A., Frank, A. (Editor), Krauss, S. (Editor) & Binder, K. (Editor), 2019.Research output: Contribution to conference › Paper › peer-review