Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?

Johannes Bauer, Kirsten Berthold, Markus H. Hefter, Manfred Prenzel, Alexander Renkl

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftÜbersichtsartikelBegutachtung

15 Zitate (Scopus)

Abstract

Being able to critically evaluate scientific evidence and using it for argumentation are central components of scientific literacy. Both students and teachers should acquire such competences, albeit on different levels. On the basis of theoretical models of science communication, scientific reasoning, and argumentation, we discuss the cognitive and dispositional prerequisites of such competences. In addition, we provide an overview of instructional design principles for supporting their development in schools and teacher education.

Titel in ÜbersetzungHow can teachers and students learn to understand and use fragile evidence?
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)188-192
Seitenumfang5
FachzeitschriftPsychologische Rundschau
Jahrgang68
Ausgabenummer3
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - Juli 2017

Schlagwörter

  • Argumentation
  • Evidence
  • Instructional support
  • Science communication
  • Scientific literacy

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Dieses zitieren