The competent surgeon: Bridging the gap between undergraduate final year and postgraduate surgery training

Titel in Übersetzung: Der kompetente Chirurg: Brückenschlag zwischen der Ausbildung im Praktischen Jahr und der chirurgischen Weiterbildung

M. Kadmon, P. Ganschow, S. Gillen, H. S. Hofmann, N. Braune, J. Johannink, P. Kühn, H. J. Buhr, P. O. Berberat

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

26 Zitate (Scopus)

Abstract

Competency-based frameworks rely on relevant professional competency rather than formal regulations. The transitional phase between final year undergraduate and common trunk postgraduate medical training is characterized by an increase of professional responsibility whereby previously acquired knowledge, skills and abilities have to be merged and applied to patients. Undergraduate and postgraduate training programs should ensure a successive transfer of responsibility for medical practice to final year students and young residents depending on individual competence. The concept of entrustable professional activities (EPA) represents a curricular concept based on concrete medical tasks which may be assigned to the responsibility of the trainee.

Titel in ÜbersetzungDer kompetente Chirurg: Brückenschlag zwischen der Ausbildung im Praktischen Jahr und der chirurgischen Weiterbildung
OriginalspracheEnglisch
Seiten (von - bis)859-868
Seitenumfang10
FachzeitschriftChirurg
Jahrgang84
Ausgabenummer10
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - Okt. 2013

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Der kompetente Chirurg: Brückenschlag zwischen der Ausbildung im Praktischen Jahr und der chirurgischen Weiterbildung“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Dieses zitieren