Mathematikkenntnisse und Sprachliche Kompetenz bei Kindern mit Migrationshintergrund zu Beginn der Grundschulzeit

Aiso Heinze, Leonie Herwartz-Emdenl, Kristina Reiss

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

29 Zitate (Scopus)

Abstract

The handicap of students with migration background within the German educational system has often been substantiated by empirical educational research. One of the main reasons for this disadvantage is insufficient competence in the language of instruction, which in turn restricts the adequate use of learning opportunities. The authors report on a study on the relation between knowledge in mathematics and language competence carried out among 556 children in 25 classes of the first grade. The results indicate that first-graders with migration background are disadvantaged in specific areas of the accumulation of mathematical knowledge if they show deficits in the language of instruction.

Titel in ÜbersetzungKnowledge of mathematics and language competence among children with migration background at the beginning of elementary school
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)562-581
Seitenumfang20
FachzeitschriftZeitschrift fur Padagogik
Jahrgang53
Ausgabenummer4
PublikationsstatusVeröffentlicht - Juli 2007
Extern publiziertJa

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Mathematikkenntnisse und Sprachliche Kompetenz bei Kindern mit Migrationshintergrund zu Beginn der Grundschulzeit“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Dieses zitieren