Lean-Management und kontinuierlicher Verbesserungsprozess im Krankenhaus

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

1 Zitat (Scopus)

Abstract

Overcrowding and congestion of emergency departments worldwide lead to increased incidents, compromise patient safety and overburden staff. In addition, patients and referring doctors are disappointed with service delivery. Standardized project management, change management, continuous improvement process and lean management principles should be regularly applied management tools for hospitals. Based on a case scenario this article highlights the application of various management tools to improve patient centeredness and enhance staff and patient satisfaction.

Titel in ÜbersetzungLean management and continuous improvement process in hospitals
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)202-208
Seitenumfang7
FachzeitschriftPneumologe
Jahrgang15
Ausgabenummer3
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 1 Mai 2018
Extern publiziertJa

Schlagwörter

  • Change management
  • Continuous improvement process
  • Lean management
  • Stakeholder Analysis
  • Triage scores

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Lean-Management und kontinuierlicher Verbesserungsprozess im Krankenhaus“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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