Entwicklung eines einklemmschutzes für die elektrische autositzverstellung

Konrad Reif, Martin Gruber, Jochen Rösch, Martin Brokate

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

Abstract

In this article an algorithm is introduced as a method to detect and prevent erratic clamping conditions during the electric seat adjustment based only on rev signals of the adjusting motors. Features involving a clamping condition are characterized by the wavelet transform of the adjustment motor rev signal sent. Mapping of the symptoms to support the decision whether a clamping condition has occured or not is performed by a neural network.

Titel in ÜbersetzungDevelopment of a operating safety feature for electric car seat adjusting systems
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)604-614
Seitenumfang11
FachzeitschriftAt-Automatisierungstechnik
Jahrgang55
Ausgabenummer12
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2007

Schlagwörter

  • Car
  • Knowledge based diagnosis
  • Neural net
  • Prevention of clamping
  • Seat adjusting system
  • Wavelet transformation

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Entwicklung eines einklemmschutzes für die elektrische autositzverstellung“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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