Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Bildungspolitik: Eine Analyse von Anforderungen an die Darstellung, Interpretation und Rezeption empirischer Befunde

Rainer Bromme, Manfred Prenzel, Michael Jäger

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung

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Abstract

This paper discusses opportunities as well as constraints of evidence based policy and evidence based practice in education. Expectations held by different strands of the public (policy makers, teachers, parents) are discussed as constraint of the underlying educational research. Furthermore, such expectations constrain the communication between researchers and the public (a case of science communication). These relationships between educational research, evidence based policy and communication between research and the public are exemplified by case studies on three topics: The impact of violent computer games, the relationship between class size and students' learning outcomes and the issue of streaming in public schools.

Titel in ÜbersetzungEducational research and evidence based educational policy: The challenge of exposing and of understanding educational research
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)3-54
Seitenumfang52
FachzeitschriftZeitschrift fur Erziehungswissenschaft
Jahrgang17
AusgabenummerSUPPL. 4
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - Juli 2014

Schlagwörter

  • Class size
  • Educational practice
  • Evidence based policy
  • Science communication
  • Streaming in public schools
  • The public
  • Violent computer games

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Bildungspolitik: Eine Analyse von Anforderungen an die Darstellung, Interpretation und Rezeption empirischer Befunde“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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