Der Einsatz eines LKW-Fahrsimulators in der Nutzfahrzeugentwicklung: Betrachtung am Beispiel des Fahrerassistenzsystems ACC Stop and Go

Robert Pietsch, Bernd Heißing, Holger Mohra, Wolfgang Krückl

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKapitelBegutachtung

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Abstract

The development process in the field of automotive engineering is more and more characterized by virtual developing methods. This approach increasingly potentiates the scientific insights of real world testing procedures or even replaces those methods. Particularly in the area of driver assistance systems, testings in virtual reality - primarily in early development phases - become an essential strategy for assuring product quality while minimizing development expenses. Driving simulation represents one of these virtual tools. In this article, the application of the truck driving simulator at the institute of automotive engineering (FTM) at the Technical University of Munich is shown on the exemplary use for testing and optimizing the driver assistance system ACC Stop and Go.

Titel in ÜbersetzungThe use of a truck driving simulator in utility vehicle development: Examination using as example the ACC Stop and Go driver assistance system
OriginalspracheDeutsch
TitelVDI Berichte
Seiten247-261
Seitenumfang15
Auflage1986
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2007

Publikationsreihe

NameVDI Berichte
Nummer1986
ISSN (Print)0083-5560

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Der Einsatz eines LKW-Fahrsimulators in der Nutzfahrzeugentwicklung: Betrachtung am Beispiel des Fahrerassistenzsystems ACC Stop and Go“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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