BEDEUTUNG UND KONSTRUKTIVE AUSBILDUNG VON FUGEN IN BETONSTRASSEN.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftKonferenzartikelBegutachtung

Abstract

A feature of modern concrete pavements is a joint-free design with dummy joints which prevent the formation of random cracks. By matching the joint design to the traffic load, the permanent effects of joints can be kept small. The effect of temperature on the length changes of the slabs determines the joint gap width. In the longitudinal direction free mobility of concrete slabs on streets is dispensed with. The slabs are anchored. In the case of large reinforcement widths (landing strips, parking areas) and hydraulically bound foundations, anchors are either not used at all or else in special cases the three middle longitudinal joints are pinned by dowels.

Titel in ÜbersetzungSignificance and Structural Development of Joints in Concrete Pavements.
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)317-320
Seitenumfang4
FachzeitschriftStrasse und Autobahn
Jahrgang34
Ausgabenummer8
PublikationsstatusVeröffentlicht - Aug. 1983
VeranstaltungBetonstrassentag 1983 - Ludwisburg, W Ger
Dauer: 5 Mai 19836 Mai 1983

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „BEDEUTUNG UND KONSTRUKTIVE AUSBILDUNG VON FUGEN IN BETONSTRASSEN.“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

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