Alpha-Beta Pruning Verified

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKonferenzbeitragBegutachtung

Abstract

Alpha-beta pruning is an efficient search strategy for two-player game trees. It was invented in the late 1950s and is at the heart of most implementations of combinatorial game playing programs. We have formalized and verified a number of variations of alpha-beta pruning, in particular fail-hard and fail-soft, and valuations into linear orders, distributive lattices and domains with negative values.

OriginalspracheEnglisch
Titel15th International Conference on Interactive Theorem Proving, ITP 2024
Redakteure/-innenYves Bertot, Temur Kutsia, Michael Norrish
Herausgeber (Verlag)Schloss Dagstuhl- Leibniz-Zentrum fur Informatik GmbH, Dagstuhl Publishing
ISBN (elektronisch)9783959773379
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - Sept. 2024
Veranstaltung15th International Conference on Interactive Theorem Proving, ITP 2024 - Tbilisi, Georgien
Dauer: 9 Sept. 202414 Sept. 2024

Publikationsreihe

NameLeibniz International Proceedings in Informatics, LIPIcs
Band309
ISSN (Print)1868-8969

Konferenz

Konferenz15th International Conference on Interactive Theorem Proving, ITP 2024
Land/GebietGeorgien
OrtTbilisi
Zeitraum9/09/2414/09/24

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Alpha-Beta Pruning Verified“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Dieses zitieren