Projekte pro Jahr
Fingerprint
Ergründen Sie die Forschungsthemen, in denen Sabrina Schwarzmeier aktiv ist. Diese Themenbezeichnungen stammen aus den Werken dieser Person. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.
- 1 Ähnliche Profile
Kooperationen und Spitzenforschungsbereiche der letzten fünf Jahre
Jüngste externe Zusammenarbeit auf Länder-/Gebietsebene. Tauchen Sie ein in Details, indem Sie auf die Punkte klicken, oder:
Projekte
- 1 Laufend
-
Investigating Fraction Visualizations using Eye Tracking
Schwarzmeier, S. (Leitende(r) Forscher/-in) & Obersteiner, A. (Leitende(r) Forscher/-in)
1/10/21 → …
Projekt: Forschung
-
Is counting a bad idea? Complex relations among children's fraction knowledge, eye movements, and performance in visual fraction comparisons
Schwarzmeier, S. & Obersteiner, A., Apr. 2025, in: Journal of Experimental Child Psychology. 252, 106181.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access -
Is counting a bad idea? Complex relations among children’s fraction knowledge, eye movements, and performance in visual fraction comparisons
Schwarzmeier, S. & Obersteiner, A., 2025, in: Journal of Experimental Child Psychology.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access -
Evaluating fraction representations in German and Taiwanese textbooks from a Conceptual Change perspective: 13th International Conference on Conceptual Change
Maa, T.-Y., Schwarzmeier, S. & Obersteiner, A., 2024.Publikation: Konferenzbeitrag › Papier › Begutachtung
-
Is Students' Ability of Visually Comparing Fraction Magnitudes Related to Their General Fraction Knowledge? An Eye-Tracking Study: 7th Conference of the Mathematical Cognition and Learning Society (MCLS)
Schwarzmeier, S. & Obersteiner, A., 2024.Publikation: Konferenzbeitrag › Papier › Begutachtung
-
'Komputer & Creativität' Teaching at the Intersection of Engineering, AI, and Theater
Rohrl, S., Schwarzmeier, S., Fresacher, D., Sacchetto, L., Strasser, A. & Diepold, K., 2024, 2024 IEEE 3rd German Education Conference, GECon 2024. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., (2024 IEEE 3rd German Education Conference, GECon 2024).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Konferenzbeitrag › Begutachtung