Projekte pro Jahr
Kooperationen und Spitzenforschungsbereiche der letzten fünf Jahre
-
DigiProMIN: Digitalisierungsbezogene und digital gestützte Professionalisierung von MIN-Lehrkräften (DigiProMIN) Teilsprojekt TU München
Bannert, M. (Leitende(r) Forscher/-in), Kasneci, E. (Leitende(r) Forscher/-in), Michaeli, T. (Leitende(r) Forscher/-in), Nerdel, C. (Leitende(r) Forscher/-in), Seidel, T. (Leitende(r) Forscher/-in) & Yildiz Degirmenci, S. (Leitende(r) Forscher/-in)
1/04/23 → 30/09/25
Projekt: Forschung
-
CELLA: CELLA 2 CERES: Connecting the Centre for Learning and Living with Artificial Intelligence to CERES
Järvelä, S. (Leitende(r) Forscher/-in), Molenaar, I. (Leitende(r) Forscher/-in), Bannert, M. (Leitende(r) Forscher/-in), Gašević, D. (Leitende(r) Forscher/-in), Azevedo, R. (Leitende(r) Forscher/-in) & Athavale, S. (Weitere Forschende)
1/04/22 → 30/12/26
Projekt: Forschung
-
lernen:digital | DigiProMIN
Seidel, T. (CoPI), Bannert, M. (CoPI), Kasneci, E. (CoPI), Koenen, J. (CoPI), Michaeli, T. (CoPI), Nerdel, C. (CoPI), Obersteiner, A. (CoPI) & Vorholzer, A. (CoPI)
Projekt: Forschung
-
Measuring secondary education students' self-regulated learning processes with digital trace data
Lämsä, J., de Mooij, S., Aksela, O., Athavale, S., Bistolfi, I., Azevedo, R., Bannert, M., Gasevic, D., Molenaar, I. & Järvelä, S., Feb. 2025, in: Learning and Individual Differences. 118, 102625.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access -
Taking the next step with generative artificial intelligence: The transformative role of multimodal large language models in science education
Bewersdorff, A., Hartmann, C., Hornberger, M., Seßler, K., Bannert, M., Kasneci, E., Kasneci, G., Zhai, X. & Nerdel, C., Feb. 2025, in: Learning and Individual Differences. 118, 102601.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access -
The Role of Enjoyment and Epistemic Emotions in Middle School AR Learning: A Quasi-Experimental Field Study
Olea-Ibarra, D., Hartmann, C. & Bannert, M., Apr. 2025, in: Journal of Computer Assisted Learning. 41, 2, e70016.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access