Projekte pro Jahr
Kooperationen und Spitzenforschungsbereiche der letzten fünf Jahre
Jüngste externe Zusammenarbeit auf Länder-/Gebietsebene. Tauchen Sie ein in Details, indem Sie auf die Punkte klicken, oder:
-
InnoLab-N - Evaluating a Model Project on Sustainability in Schools
Holzberger, D. (Leitende(r) Forscher/-in) & Ziernwald, L. (Weitere Forschende)
1/04/22 → 31/07/25
Projekt: Forschung
-
School characteristics and instructional quality: How school characteristics affect teachers' instructional quality and motivation
Holzberger, D. (Leitende(r) Forscher/-in)
1/01/17 → 31/12/20
Projekt: Forschung
-
“Yes, I Can!” A Systematic Review and Meta-Analysis of Intervention Studies Promoting Teacher Self-Efficacy
Täschner, J., Dicke, T., Reinhold, S. & Holzberger, D., Feb. 2025, in: Review of Educational Research. 95, 1, S. 3-52 50 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access9 Zitate (Scopus) -
Empowering Digital Natives: InstaClone - A Novel Approach to Data Literacy Education in the Age of Social Media
Hartl, A., Starke, E., Voggenreiter, A., Holzberger, D., Michaeli, T. & Pfeffer, J., 7 März 2024, SIGCSE 2024 - Proceedings of the 55th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. Association for Computing Machinery, Inc, S. 484-490 7 S. (SIGCSE 2024 - Proceedings of the 55th ACM Technical Symposium on Computer Science Education; Band 1).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Konferenzband › Konferenzbeitrag › Begutachtung
Open Access1 Zitat (Scopus) -
From Research to Retweets—Exploring the Role of Educational Twitter (X) Communities in Promoting Science Communication and Evidence-Based Teaching
Déchène, M., Lesperance, K., Ziernwald, L. & Holzberger, D., Feb. 2024, in: Education Sciences. 14, 2, 196.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Open Access4 Zitate (Scopus)